Шкода 14Тр (Škoda 14Tr) — тролейбус, який випускався з 1980 року чехословацьким підприємством «Шкода-Остров». Історія З 1980 року чехословацьке підприємство «Шкода-Остров» запустило в серію свою нову розробку, «Шкоду 14Тр». Розробка моделі велася ще в кінці 70-х років, пізніше були проведені випробування. При цьому пара машин моделі 14Тр0 (найперша модифікація Шкоди 14Тр) поступила на випробування до Києва. Машини отримали номери 001 і 002. Одна з машин мала РКСУ (реостатно-контакторну систему управління), другу вкомплектували ТІСУ (тиристорну-імпульсну системою управління). ТІСУ в кінці 70-х була сама по собі нововведенням. Відмінність від РКСУ полягала в тому, що замість пуско-гальмівного реостата, керованого за допомогою валу, що обертається, з кулачковими контактами, електродвигуном управляв блок тиристорів.
Роботою тиристорів управляв електронний блок (регулятор, що управляє), тому машина рушала плавніше. ТІСУ дала можливість рекуперації — повернення частини електрики, спожитої тролейбусом, назад в контактну мережу, що дозволило понизити витрати на електроенергію.
Обидві Шкода 14тр0 після випробувань в Києві відправилися до Криму, для роботи на міжміській тролейбусній трасі. 001 перебили в 7800, який працював в Алуштинському тролейбусному депо до 1995 року, поки не згорів. 002 був перебитий в 1800 — працював в Сімферопольському депо, а потім в 1018 — залишається там же, але в режимі учбового. Прототип живий і до цього дня.
За час випуску Шкоди 14Тр, ця модель зазнала безліч модифікацій і видозмін. Існували модифікації для роботи тільки в Європі. В основному модифікації відрізнялися трохи: відсутність або наявність металевих молдингів на бортах, потовщень між вікнами і крайніми дверима, потовщенням між лівим вікном водія і наступним за ним, лобовим і заднім склом (вони могли бути суцільними), електроустаткуванням на даху, і т. д., і т.п. Була випущена партія з 40 двохдверних машин Шкода 14Тр04, спеціальна партія для Києва (25 машин) і Тбілісі (15 машин). З них зараз в Києві живі три машини: 315, 332 і 336. Всі три пройшли КВР (Капітально-відновний ремонт), 315 і 332 проходили КВР на КЗЕТі (Київському заводі електротранспорту), а 336 — на одному з київських СТО, що належать КП «КиївПасТранс». 315 знаходиться в першому тролейбусному депо Києва, виконує роль техдопомоги, 332 і 336 продовжували борознити простори столиці України, працюючи на маршрутах третього депо (№№ 3, 8, 9, 17, 19, 21, 22, 27, 27к, 40). С 2007 року 336 - службовий (розвозить),а 332 з травня 2008 року - техдопомога в ТРЕД-3 м. Києва.
Тролейбус Skoda-14TrM в 1996 році збирався також на Вологодському механічному заводі.
Автор фото: kozak Oleg
На балансі депо:
Експлуатація з 1989 року
Всього було тролейбусів: 36
Залишилось: 36
(натисніть на № тролейбуса щоб перейти на його сторінку)
30.11.2015 - Нічний тролейбусний маршрут №3 більш не курсує.
10.09.2015 - Вводиться нічний тролейбусний маршрут №3.
28.07.2015 - Ера тролейбусів ЮМЗ Т1 "гармошок" - завершена. Все закінчилось списанням останніх двох представників, які в останнє були на лінії 31.05.2013.