ЮМЗ-Т2 — модель тролейбуса, що випускалася на Південному машинобудівному заводі імені А. М. Макарова в Дніпропетровську.
* Виробник: Південний машинобудівний завод (м. Дніпропетровськ)
* Роки випуску: З 1993-2008.
C 1992 р. в Дніпропетровську на Південмаші були запущені в серійне виробництво зчленовані тролейбуси ЮМЗ-Т1, які швидко отримали популярність в Україні та за її межами. Але звичайні "одиночні" тролейбуси були потрібні багатьом містам не менше, ніж" гармошки". У 1993 р. з'явилися перші модернізовані ЮМЗ-Т1, і тоді ж був побудований дослідний зразок "одиночного" тролейбуса ЮМЗ-Т2. Він був повністю уніфікований зі своїм "довгим побратимом": те ж забарвлення, та ж форма кузова, ті ж агрегати, такі ж технічні характеристики (природно, з поправкою на те, що у Т2 був один двигун і один ведучий міст).
Дослідний зразок ЮМЗ-Т2 декілька місяців випробовувався в Дніпропетровську, але постійної приписки так і не отримав — після випробувань його відправили до Тернополя, де експлуатувався до 2005 року під № 129. У 1994 р. першу партію з 10 тролейбусів ЮМЗ-Т2 отримав і Дніпропетровськ. Вони всі були направлені в депо № 1 і призначалися для заміни останніх списаних Шкод-9Тр. ЮМЗ-Т2 нумерували п'ятим розрядом (як і Шкоди), привласнивши їм таким чином номери 1500—1509. У тому ж 1994 р. на Південмаші був створений дослідний зразок тролейбуса ЮМЗ-Т2М, зовні ідентичний Т2, але з системою тиристорного управління і статичним перетворювачем. Аналогічний зчленований тролейбус був побудований роком пізніше і називався ЮМЗ-Т3К. Але ні один, ні інший в серію не пішли головним чином із-за небажання ремонтників працювати зі складною електронікою. ЮМЗ-Т2М протягом двох років належав заводу.
Тролейбуси ЮМЗ-Т2 поставлялися в багато міст України і СНД — вони є в Москві, в Ростові, в Ашхабаді. Декілька тролейбусів спеціальної модифікації Т2.09 разом зі Шкодами їздили по міжміській гірській лінії Сімферополь-Ялта в Криму.
В кінці 2000 р. тролейбуси ЮМЗ-Т2 були модернізовані. Окрім зміни дизайну передньої частині і нової обробки салону в конструкцію були внесені і технічні нововведення: новий двигун ЕД-139, новий малогаласливий компресор та інші менш значні удосконалення.
В кінці 2006 р. тролейбуси ЮМЗ-Т2 були модернізовані. Вони випускалися з дисковим кріпленням коліс і новою обробкою салону. У грудні 2008 року виробництво тролейбусів ЮМЗ-Т2 було припинене і в 2011 р. Маріуполь придбав зі складу завода ЮМЗ останні 3 машини, що були зібрані у 2008 р.
На балансі депо:
Експлуатація з 1995 року
Всього було тролейбусів: 3
Залишилось: 3
№ |
Кузов № |
Рік виробу |
Прийнятий |
Списаний |
Примітка |
Схема сучасного фарбування |
|
|
|
|
|
|
|
121 |
072 |
1995 |
21.08.1995 |
|
|
|
148 |
445 |
2007 |
24.05.2007 |
|
|
|
149 |
505 |
2007 |
03.01.2008 |
|
|
|
(натисніть на № тролейбуса щоб перейти на його сторінку)
|