Шкода 14Тр (Škoda 14Tr) — тролейбус, який випускався з 1980 року чехословацьким підприємством «Шкода-Остров». Історія З 1980 року чехословацьке підприємство «Шкода-Остров» запустило в серію свою нову розробку, «Шкоду 14Тр». Розробка моделі велася ще в кінці 70-х років, пізніше були проведені випробування. При цьому пара машин моделі 14Тр0 (найперша модифікація Шкоди 14Тр) поступила на випробування до Києва. Машини отримали номери 001 і 002. Одна з машин мала РКСУ (реостатно-контакторну систему управління), другу вкомплектували ТІСУ (тиристорну-імпульсну системою управління). ТІСУ в кінці 70-х була сама по собі нововведенням. Відмінність від РКСУ полягала в тому, що замість пуско-гальмівного реостата, керованого за допомогою валу, що обертається, з кулачковими контактами, електродвигуном управляв блок тиристорів.
Роботою тиристорів управляв електронний блок (регулятор, що управляє), тому машина рушала плавніше. ТІСУ дала можливість рекуперації — повернення частини електрики, спожитої тролейбусом, назад в контактну мережу, що дозволило понизити витрати на електроенергію.
Обидві Шкода 14тр0 після випробувань в Києві відправилися до Криму, для роботи на міжміській тролейбусній трасі. 001 перебили в 7800, який працював в Алуштинському тролейбусному депо до 1995 року, поки не згорів. 002 був перебитий в 1800 — працював в Сімферопольському депо, а потім в 1018 — залишається там же, але в режимі учбового. Прототип живий і до цього дня.
За час випуску Шкоди 14Тр, ця модель зазнала безліч модифікацій і видозмін. Існували модифікації для роботи тільки в Європі. В основному модифікації відрізнялися трохи: відсутність або наявність металевих молдингів на бортах, потовщень між вікнами і крайніми дверима, потовщенням між лівим вікном водія і наступним за ним, лобовим і заднім склом (вони могли бути суцільними), електроустаткуванням на даху, і т. д., і т.п. Була випущена партія з 40 двохдверних машин Шкода 14Тр04, спеціальна партія для Києва (25 машин) і Тбілісі (15 машин). З них зараз в Києві живі три машини: 315, 332 і 336. Всі три пройшли КВР (Капітально-відновний ремонт), 315 і 332 проходили КВР на КЗЕТі (Київському заводі електротранспорту), а 336 — на одному з київських СТО, що належать КП «КиївПасТранс». 315 знаходиться в першому тролейбусному депо Києва, виконує роль техдопомоги, 332 і 336 продовжували борознити простори столиці України, працюючи на маршрутах третього депо (№№ 3, 8, 9, 17, 19, 21, 22, 27, 27к, 40). С 2007 року 336 - службовий (розвозить),а 332 з травня 2008 року - техдопомога в ТРЕД-3 м. Києва.
Тролейбус Skoda-14TrM в 1996 році збирався також на Вологодському механічному заводі.
На балансі депо:
Експлуатація з 1989 року
Всього було тролейбусів: 36
Залишилось: 36
(натисніть на № тролейбуса щоб перейти на його сторінку)
№ | Кузов № | Рік виробу | Прийнятий | Списаний | Модифікація | Закріплений на маршруті | Примітка |
10915 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10916 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10917 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 | |||
10918 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 2/7 | |||
10919 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10920 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 2/7 | |||
10923 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 | |||
10924 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 | |||
10922 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 | |||
10921 | 1989 | 05.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 2/7 | |||
10979 | 1989 | 06.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 | |||
10980 | 1989 | 06.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10976 | 1989 | 06.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10977 | 1989 | 06.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 1 | |||
10978 | 1989 | 06.1989 | Škoda 14Tr89/6 | 3 |
№
|
Кузов № | Рік виробу | Прийнятий | Списаний | Модифікація | Закріплений на маршруті | Примітка |
8677 | 1983 | 20.09.1997 | Škoda 14Tr01 | 1 | б/у з Градець-Кралове, екс №01 | ||
8682 | 1983 | 20.09.1997 | Škoda 14Tr01 | 3 | б/у з Градець-Кралове, екс №03 | ||
9076 | 1984 | 20.09.1997 | Škoda 14Tr05 | 2/7 | б/у з Градець-Кралове, екс №05 | ||
9079 | 1984 | 06.04.1998 | Škoda 14Tr05 | 2/7 | б/у з Градець-Кралове, екс №06 | ||
9074 | 1984 | 16.12.2003 | Škoda 14Tr05 | 2/7 | б/у з БРНО, екс №3190 | ||
9071 | 1984 | 03.12.2003 | Škoda 14Tr05 | 2/7 | б/у з БРНО, екс №3188 | ||
9078 | 1984 | 13.12.2003 | Škoda 14Tr05 | 2/7 | б/у з БРНО, екс №3191 | ||
9082 | 1984 | 01.12.2003 | Škoda 14Tr05 | 3 | б/у з БРНО, екс №3192 |
№ | Кузов № | Рік виробу | Прийнятий | Списаний | Модифікація | Закріплений на маршруті | Примітка |
10404 | 1987 | 18.01.2010 | Škoda 14Tr08/6 | 3 | б/у з Прешов, екс №77 | ||
10412 | 1987 | 18.01.2010 | Škoda 14Tr08/6 | 2/7 | б/у з Прешов, екс №79 | ||
11227 | 1989 | 05.12.2010 | Škoda 14Tr08/6 | 3 | б/у з Опава, екс №64 | ||
11527 | 1990 | 05.12.2010 | Škoda 14Tr10/6 | 2/7 | б/у з Опава, екс №67 | ||
11529 | 1990 | 05.12.2010 | Škoda 14Tr10/6 | 3 | б/у з Опава, екс №71 | ||
11240 | 1989 | 07.10.2011 | Škoda 14Tr08/6 | 3 | б/у з Їглава, екс №56 | ||
11504 | 1990 | 07.10.2011 | Škoda 14Tr10/6 | 3 | б/у з Їглава, екс №60 | ||
11511 | 1990 | 24.10.2011 | Škoda 14Tr10/6 | 2/7 | б/у з Їглава, екс №37 | ||
11512 | 1990 | 24.10.2011 | Škoda 14Tr10/6 | 3 | б/у з Їглава, екс №38 | ||
11524 | 1990 | 29.09.2012 | Škoda 14Tr10/6 (М) | 2/7 | б/у з Пльзень, екс №445 | ||
13083 | 2002 | 29.09.2012 | Škoda 14TrМ | 3 | б/у з Пльзень, екс №412 |
172 | 11513 | 1990 | 29.08.2015 | Škoda 14Tr10/6 (М) | 2/7 | б/у з БРНО, екс №3232 | |
173 | 11517 | 1990 | 31.08.2015 | Škoda 14Tr10/6 (М) | 3 | б/у з БРНО, екс №3226 |
(натисніть на № тролейбуса щоб перейти на його сторінку)